sobota, 20 lipca 2013

Zabawy! Rewolucje! Nowości!

Czas na chwilę relaksu. Tak to już jest, że w momencie, gdy chwilowo nie mamy went twórczej lub nie wyrobiliśmy się z lekturą zaplanowanej książki zabieramy się za zabawy blogowe. Ja mam to szczęście, że w ostatnim czasie zostałam nominowana aż do czterech(!) takich gier i dzięki temu mam pretekst, by odetchnąć od pisania recenzji i ogłosić dobrą nowinę. Cóż, Strofki idą z duchem czasu i wyczuły zapotrzebowanie na założenie osobistego konta na facebook'u. Czy to dobrze, czy też źle zapraszam wszystkich tutaj i życzę miłej współpracy:). To tyle jeśli chodzi o moje blogowe rewolucje. Czas wrócić do sedna.

Pierwszą zabawą, do której zostałam nominowana jest Liebster Award. Serdecznie dziękuję za to Katarzynie K oraz KasikO. No to zaczynamy!

Pytania od Katarzyny K z blogu Recenzja pisana emocjami:

1. Jakie masz zainteresowania oprócz książek?
Trochę tego jest:). Nałogowo zbieram pocztówki (głównie dzięki portalowi postcrossing.com) oraz, od niedawna, zakładki do książek. Poza tym interesuję się piłką nożną oraz historią.
2. Czy jesteś szczęśliwa?
Myślę, że tak. Mam mnóstwo marzeń, z czego część najprawdopodobniej nigdy się nie spełni, ale nie sądzę żebym miała jakiekolwiek powody do narzekania. Poza tym całkiem niedawno dostałam się na studia!
3. Jakie jest Twoje największe marzenie?
O wilku mowa:). Sama nie wiem. Marzą mi się liczne podróże, domowa biblioteka, pełna, kochająca się rodzina, zdrowie... 
4. Jakie są Twoje plany na wakacje?
Właśnie wróciłam z Mazur, być może zahaczę jeszcze o góry lub Gdańsk.
5. Wygrywasz milion złotych. Co z nim robisz?
Część na pewno bym zainwestowała (ach, ten mój rozsądek:), a po latach za te pieniądze zbudowałabym szkołę w regionie świata, gdzie dostęp do edukacji jest niezwykle utrudniony. Resztę pieniędzy najprawdopodobniej przeznaczyłabym na książki i podróże oraz, oczywiście, na prezenty dla członków mojej rodziny.
6. Najpiękniejsza chwila Twojego życia to... 
Narodziny mojego brata oraz siostry. Co prawda są to AŻ dwa momenty, ale równie ważne.
7. Gdzie chciałabyś wybrać się w podróż?  
Do Chile, Peru, Chin, Kazachstanu, Rwandy, na Ukrainę...
8. Czy masz jakieś swoje odwzorowanie w postaci literackiej?
Trudno mi powiedzieć. Raczej nie.
9. Twoja ulubiona książka to...
Zapytać się moa książkowego o ulubioną książkę, to jak zapytać się matki, które ze swoich dzieci kocha najbardziej.
10. Jaki jest Twój ulubiony kwiat?
Moje ulubione kwiaty to tulipany, konwalie i... kaczeńce.
11. Co zmieniłabyś w swoim życiu?
Hmm... Myślę, że mogłabym być nieco szczuplejsza:)

Pytania od KasikO z blogu Książek świat:
1. Złota rybka spełni jedno Twoje życzenie. O co ją poprosisz?
O pokój na świecie. Wiem, że jest to pretensjonalne i niemożliwe do spełnienia życzenie, ale naprawdę bym tego chciała.
2. Książka, która odmieniła twoje życie?
Wiem, że to głupie, ale ,,Ania z Zielonego Wzgórza". Dzięki tej powieści pokochałam czytanie.
3. Książka, nigdy niedokończona?
,,Emma" Jane Austen.
4. Ulubiona lektura?
Ubóstwiam wszystkie lektury szkolne za wyjątkiem ,,Granicy" Zofii Nałkowskiej. Tę ,,powieść psychologiczną" uważam za pospolitego gniota.
5. Cytat z książki, który pamiętacie do tej pory?
6. Pierwsza książka opisana na blogu?
Oczywiście ,,Ania z Zielonego Wzgórza":)
7. Książka, do której chętnie wracasz?
Encyklopedia PWN;)
8. Trzy najfatalniejsze tytuły książek?
W tej chwili żaden nie przychodzi mi do głowy.
9. Kontynuacja serii/trylogii/cyklu, na którą czekacie z niecierpliwością?
W tej chwili nie mam takowej na oku.
10. Ulubiony gatunek literacki?
Mało którego nie lubię, ale jeśli miałabym koniecznie jakiś wskazać to zdecydowałabym się na reportaż, dramat romantyczny i powieść każdego rodzaju.
11. Jedno słowo, które Was opisuje? (Ha a żeby nie było za łatwo zaczynające się na tą samą literę co Wasze imię).
Mądra :-)


Agnieszka Perzka nominowała mnie do zabawy, która zwie się enigmatycznie - ,,55.
Z całego serca dziękuję za tę nominację i pozdrawiam:).


1. Dziesięć książek, które najbardziej mi się podobały?
1. ,,Katedra Marii Panny w Paryżu" Wiktor Hugo
2. ,,Lalka" Bolesław Prus
3. ,,Listy przeciwko wojnie" Tiziano Terzani
4. ,,Ja, Klaudiusz" Robert Graves
5. ,,Tysiąc szklanek herbaty. Spotkania na Jedwabnym Szlaku" Robert Robb Maciąg
6. ,,Dzisiaj narysujemy śmierć" Wojciech Tochman
7. ,,Dżuma" Albert Camus
8. ,,Ósmy dzień tygodnia. Cmentarze" Marek Hłasko
9. ,,Jądro ciemności" Joseph Conrad
10. ,,Modlitwa o deszcz" Wojciech Jagielski

2. Dziesięć książek, które mi się nie podobały:
1 ,,Granica" Zofia Nałkowska
2.,,Pięćdziesiąt twarzy Greya" Erika Leonard
3. ,,Diabeł ubiera się u Prady" Lauren Weisberger
4. Wszystko, co ,,zmierzchowe"
Na tym koniec:)

3. Osiem blogów, które najczęściej odwiedzam:
Mam kilku swoich faworytów, ale przez grzeczność żadnego nie wskażę. 
Nie znalazłam jeszcze blogu, na którym nie znalazłabym jakiejś doskonałej wręcz recenzji.
Podziwiam Was wszystkich:)

4. Siedem książek, które chcę przeczytać:
1. ,,Boże igrzysko. Historia Polski" Norman Davies
2. ,,Jakbyś kamień jadła" Wojciech Tochman
3. ,,Lot nad kukułczym gniazdem" Ken Kesey
4. ,,Dziennik Mistrza i Małgorzaty" Michaił Bułhakow, Helena Bułhakow
5. ,,Nędznicy" Wiktor Hugo
6. ,,Anna Karenina" Lew Tołstoj
7. ,,Zabić drozda" Nelle Harper Lee

5. Sześć powodów by sięgnąć po książkę:
1. Książki rozwijają wyobraźnię.
2. ,,Czytanie to najlepsza zabawa jaką sobie ludzkość wymyśliła"
3. W miarę przewracania kolejnych stron stajemy się coraz bardziej elokwentni i mamy szerszy zasób słownictwa.
4. Dzięki książkom mogę choć na chwilę przenieść się do innego świata.
5. Książki stanowią dziedzictwo kolejnych pokoleń, a ja interesuję się historią więc...
6. Czytanie to po prostu super zabawa:)


6. Pięć powodów by nie sięgać po książkę:
1. Beznadziejna okładka (wiem, że to płytkie, ale...)
2. Autor, na którym już raz się zawiodłam.
3.Kiepskie recenzje.
4. Obowiązki.
5. Beznadziejna fabuła.

Cztery miejsca, gdzie najlepiej się czyta:
1. Na fotelu bujanym.
2. W łóżku. 
3. Na ławce.
4. Na huśtawce.

Trzech autorów, na których książki czekasz zawsze za długo:
1. Wojciech Jagielski
2. Wojciech Tochman

Dwie dobre ekranizacje:
Trudno mi w te chwili jakieś wskazać, do ekranizacji zawsze podchodzę wyjątkowo nieufnie.


Zasady:
1.Podziękować nominującemu bloggerowi u niego na blogu.
2.Pokazać logo ,,Versatile Blogger" u siebie na blogu.
3.Ujawnić siedem faktów dotyczących samego siebie.
4.Nominować 15 blogów, które na to zasługują.
5.Poinformować autorów nominowanych blogów.

Siedem faktów dotyczących mojej osoby:
1. Interesuję się piłką nożną, oczywiście jedynie jako kibic:)
2. KOCHAM serial ,,Przyjaciele"!
3. Uwielbiam swoje młodsze rodzeństwo.
4. Jestem uzależniona od orzeszków ziemnych:)
5. Wczoraj zaadoptowałam kotka, którego ktoś postanowił się pozbyć i pozostawił go pod sklepem w mojej miejscowości. Pozdrawiam tę osobę jednocześnie współczując jej głupoty.

Musicie mi to wybaczyć, ale złamię dwa ostatnie punkty regulaminu ponieważ nie mam zamiaru wskazywać nikogo palcem, a poza tym sporo blogów już wcześniej nominowałam do Liebster Award. Wszystkie blogi, na których zaznaczam swoją obecność są naprawdę fantastyczne, a ich autorzy godni podziwu. Nie chcę nikogo wyróżniać, ponieważ nie chciałabym, aby ktokolwiek poczuł się pominięty.

Jeszcze raz dziękuję za wszystkie nominacje!

To wszystko na dziś, dziękuję za przeczytanie i pozdrawiam,
Franca

9 komentarzy:

  1. Bardzo dziękuję, że wzięłaś udział w zabawie:)
    Z ogromną ciekawością czytałam Twoje odpowiedzi.
    Mój mąż adoptował cztery maleńkie kotki, które porzuciła kotka i zostawiła je u mojego teścia w ogródku. Systematycznie je dokarmiał, dbał o nie. Od kilku dni ma następne 2 kotki. Tak sobie myślę, że za jakiś czas jak przyjadę odwiedzić teścia, to nie będę w stanie go dojrzeć bo tyle kotów będzie biegało po podwórku:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Znam to z autopsji. Jak trafi się kotka to potem nie można odpędzić się od małych:)

      Usuń
  2. Interesujące odpowiedzi. Dzięki nim dowiedziałam się wielu ciekawych rzeczy. Ja również kiedyś oglądałam serial ,,Przyjaciele'', ale teraz jakoś mnie nie zachwyca.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja wciąż jestem nim zauroczona:). Uwielbiam sarkazm Chandlera!

      Usuń
  3. Uwielbiam tę zabawę. Też najczęściej wracam właśnie do encyklopedii :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pięćdziesiąt twarzy Greya! Miazga ! Najgorsza książka, jaką czytałam :D fajne odpowiedzi, z przyjemnością przeczytałam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciekawe, że kobiety najchętniej czytają na huśtawce. Może chodzi o jakieś prawo fizyki, nie wiem, literki łatwiej się odczytuje w czasie ruchu :)
    "Granica" mi się podobała, jest to jedna z niewielu lektur, które przeczytałem z zainteresowaniem. Miła zabawa, pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Spodobało mi się zdanie dotyczące ulubionej książki. Świetnie oddaje mój stosunek do książek, trudno wybrać tą jedną, jedyną.

    OdpowiedzUsuń
  7. też przechodziłam fazę obsesyjnego zbierania zakładek, w efekcie czego mam ich trzy kartony ;) za to Lalki do ulubionych lektur nijako zaliczyć bym nie mogła, ale podzielam uwielbienie do czytania na huśtawce :D

    OdpowiedzUsuń

Hej, jeśli przeczytałeś tę recenzję i chociaż odrobinę Ci się spodobała, daj mi o tym znać. Gdy tylko widzę chociaż jeden nowy komentarz naprawdę wierzę, że warto pisać dalej, a uśmiech sam pojawia się na mojej twarzy. Znasz to uczucie, prawda?