wtorek, 2 kwietnia 2013

Już niedługo...


Ludzie stosiki fotografują, sfotografuję je i ja:)

Oto lista książek, które mam nadzieję w najbliższym czasie przeczytać:

Ryszard Kapuściński ,,Cesarz"


To właśnie od tej książki rozpoczęła się międzynarodowa kariera najsłynniejszego polskiego reportażysty, który swój przydomek ,,Cesarza reportażu" zyskał właśnie dzięki tej publikacji. Tekst opowiada historię panowania cesarza Etiopii, Hajle Selassie I, który później stał się symbolem religijnym ruchu Rastafari. Publikacja stanowi również refleksje na temat istoty władzy, polityki oraz systemu stworzonego ,,pod kogoś", który pomimo swojej wewnętrznej niespójności wydaje się być dla wszystkich wręcz idealny.



Sławomir Mrożek ,,Tango", ,,Słoń", ,,Woda" i ,,Wesele w Atomicach"





Najsłynniejsze dzieła największego fenomenu polskiej literatury ostatnich lat. Czas ,,odkryć" Sławomira Mrożka.





Anna Wojtacha ,,Kruchy lód"


Kolejna publikacja wydawnictwa Carta Blanca z serii Bieguny. Wojtacha jest wieloletnią korespondentką wojenną, która zdawała relacje między innymi z Iraku, Afganistanu, czy osławionej ostatnimi czasy Strefy Gazy. ,,Kruchy lód" przedstawia życie reportera wojennego w pełnej jego krasie poczynając od wciąż grożącego niebezpieczeństwa, poprzez chorobliwą ambicję, aż po drogie hotele, w których wypada czasami autorce mieszkać.




Hanna Krall ,,Zdążyć przed Panem Bogiem"



,,Piszemy o przemijaniu"-te słowa Hanny Krall, wbrew swojemu nostalgicznemu znaczeniu, zachęcają do przeczytania i,oczywiście, pamiętania. Lektury nie zawsze muszą być nudne.






Peter Godwin ,,Strach. Ostatnie dni Roberta Mugabe"



Nowość wydawnicza, która wyszła spod skrzydła Wydawnictwa Czarnego. Książka opowiada o Robercie Mugabe, osiemdziesięciosześcioletnim dyktatorze z Zimbabwe, który po przegranych w 2008 roku wyborach rozpętał w swoim kraju piekło.





Belva Plain ,,Żniwa"



Książka - zagadka, która wpadła mi w ręce dzięki akcji ,,Uwolnij książkę", która jakiś czas temu została zorganizowana w mojej szkole. Wielowątkowa akcja powieści rozgrywa się w latach 1965-1972 i przedstawia najważniejsze wydarzenia społecznopolityczne z tego okresu. Najlepsza (podobno) książka Belvy Plain.





Marek Gałęzowski, Filip Musiał, Łukasz Kamiński, Adam Dziurok ,,Od Niepodległości do Niepodległości. Historia Polski 1918-1989"





Historia Polski napisana na nowo. Książka trafiła do mojego domu przypadkiem i natychmiast stała się ,,must have" do przeczytania.






Philip Zimbardo ,,Efekt Lucyfera"




Książka ta niedługo po wydaniu stała się bestsellerem. Co rzadkie w naszych czasach - zasłużenie. ,, Efekt Lucyfera" to jedna z najważniejszych pozycji nurtu psychologii dobra i zła. Troszkę ,,boję się" jej lektury, ale jednocześnie jej pragnę. To trochę jak ze złem. Boimy się go, ale jednocześnie jesteśmy nim zafascynowani. Zadziwiający paradoks.





To wszystko na dziś, dziękuję za przeczytanie i pozdrawiam,
Franca

9 komentarzy:

  1. Efekt Lucyfera obił mi się o uczy, ale nie wiem czy jeszcze na studiach, czy przypadkiem w telewizji, ale też chętnie przeczytałabym więcej na jego temat.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że sprostam Twoim oczekiwaniom:). Już zaczęłam czytać tę książkę i muszę przyznać, że jest naprawdę fantastyczna.

      Usuń
  2. "Cesarz" jest i na mojej liście, choć trochę dalszej - najpierw "Heban".

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ,,Heban" mam już za sobą, ale bardzo chętnie wrócę do tej książki.

      Usuń
  3. "Kruchy lód"! Czekam na recenzję! Również Twoje przemyślenia po przeczytaniu "Efektu Lucyfera" bardzo mnie ciekawią! Przyjemniej lektury!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widzę, że ,,Efekt Lucyfera" ma największe wzięcie:)

      Usuń
  4. Najbardziej Ci zazdroszczę "Efektu Lucyfera", bo książka słusznie otrzymała miano bestsellera.
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również cieszę się, że ,,Efekt lucyfera" wpadł mi w ręce. Świetna książka!

      Usuń
  5. Chętnie przeczytałabym "Efekt Lucyfera" - widziałam niemiecki film na podstawie tego eksperymentu i fragmenty dokumentu na YT, lecz do książki jeszcze nie dotarłam.

    OdpowiedzUsuń

Hej, jeśli przeczytałeś tę recenzję i chociaż odrobinę Ci się spodobała, daj mi o tym znać. Gdy tylko widzę chociaż jeden nowy komentarz naprawdę wierzę, że warto pisać dalej, a uśmiech sam pojawia się na mojej twarzy. Znasz to uczucie, prawda?