sobota, 19 kwietnia 2014

Bardzo wesołe święta Wielkanocy.

Wysprzątałam dom i ogród, upiekłam ciasto, przygotowałam świąteczny koszyczek, a ksiądz go poświęcił. Wypełniłam wszystkie obowiązki jakie obiecałam wziąć na siebie podczas przygotowań do tegorocznych obchodów święta Wielkanocy, więc pozwoliłam sobie na chwilę odpoczynku. W moim przypadku ,,chwila odpoczynku" oznacza lekturę. Tylko jaką? Podczas ostatnich zakupów zadbałam o to, by mój wybór nie był prosty... Oto odpowiedź, dlaczego. 


1. Philippa Gregory Krucjata 
Krucjata to kolejna część najnowszej serii autorstwa Philippy Gregory zatytułowanej Zakon ciemności. Pierwszą jej częścią był Odmieniec - książka, która wywołała spory zamęt, ale odczucia wzbudziła co najmniej mieszane. 
2. Tan Twan Eng Ogród wieczornych mgieł
Nie będę ukrywać. Tytuł i okładka tej powieści zauroczyły mnie bez reszty. Z opisu na jej okładce wynika, że jej fabuła dotyczy głównie bólu i tajemnic, czyli tego, co w literaturze lubię najbardziej.  
3. Szymon Hołownia Last minute
W swojej najnowszej książce Szymon Hołownia postanowił ,,odkryć chrześcijaństwo na nowo". Czyni to dzięki niebanalnym ludziom, których spotkał podczas swoich podróży. 
4. Ewa Stachniak Katarzyna Wielka
Katarzyna Wielka vel Zofia Fryderyka Augusta to jedna z najbardziej kontrowersyjnych postaci, o jakich uczymy się na lekcjach historii. Jestem ciekawa, jak Ewa Stachniak poradziła sobie z przedstawieniem  jej dziejów. 
5. Grażyna Jagielska Miłość z kamienia
Grażyna Jagielska to żona mojego ulubionego reportera wojennego, którego zawsze niezmiernie podziwiałam, choć nigdy nie zastanawiałam się, jak czują się członkowie jego rodziny, kiedy wyruszał on z notesem i długopisem na front. Dzięki tej książce dowiem się, mam nadzieję, co w tym czasie przeżywała jego żona. 
6. Wiesław Myśliwski Ostatnie rozdanie
Przyznam szczerze, że planowałam rozpocząć moją przygodę z prozą Myśliwskiego Traktatem o łuskaniu fasoli, ale absolutnie nie żałuję tego, że jako pierwsze uda mi się przeczytać Ostatnie rozdanie
7. Anna Arno Niebezpieczny poeta. Konstanty Ildefons Gabłczyński
Nie mogłam powstrzymać się przed kupnem biografii jednego z moich ulubionych poetów, a o Gałczyńskim można napisać baaardzo wiele... 
Nie najpiękniejsza kartka, która ni z tą ni zowąd pojawiła się obok tego stosiku to mój mały pomocnik, za pomocą którego chciałabym złożyć Wam najserdeczniejsze życzenia zdrowych, szczęśliwych i przede wszystkim rodzinnych świąt Wielkanocy, w skrócie: ma być smacznie, mokro i wesoło!

To wszystko na dziś, dziękuję za przeczytanie i pozdrawiam,
Franca

26 komentarzy:

  1. Wesołych! :) / "Last minute" jest nietypowe, ale bym chętnie przeczytała.

    OdpowiedzUsuń
  2. Tobie również życzę wszystkiego, co najlepsze z okazji Świąt Wielkanocnych :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Podebrałabym "Katarzynę Wielką". I Myśliwskiego też mam ochotę wreszcie poznać. Wesołych Świąt!

    OdpowiedzUsuń
  4. Cudny stosik :> Wesołych Świąt :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja także miałam dzisiaj pracowity dzień - przygotowanie koszyczka i wyjście do kościoła, pieczenie ciasteczek, wyszorowanie łazienki... ach te Święta! Radosnych i spokojnych :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Życzę świąt obfitych we wspaniałą lekturę! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Najbardziej jestem ciekawa "Katarzyny Wielkiej' :)

    Wesołych Świąt! :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Tobie również wszystkiego dobrego:)!!
    Myślę, że Ostatnie... Cię oczaruje i powali - ja do dziś jestem pod ogromnym wrażeniem! Napisałam 2 recenzje - jedną na bloga, drugą do oficjalnej publikacji - i wciąż mi mało, wciąż czuję niedosyt:)!!! A poznawanie Myśliwskiego zaczęłam od Widnokręgu i to było z grubej rury!!:):-D A Jagielska... - no, to mocny tekst, co tu dużo mówić - taki z trzewi...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że nie zawiodłaś się na ,,Ostatnim rozdaniu" ponieważ mam wobec tej książki naprawdę spore wymagania.

      Usuń
  9. "Ogród wieczornych mgieł", "Last minute" oraz "Miłość z kamienia" to pozycje, które bardzo mnie kuszą. :) Wesołych Świąt!

    OdpowiedzUsuń
  10. Nic nie czytałam z Twojego stosiku :( Teraz zabieram się za ,,Wielkiego Gatsby'ego" :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetne nabytki. Nie znam żadnej książki z twojego stosiku, więc będę czekać na recenzje.
    Dziękuje za życzenia i nawzajem z okazji świąt Wielkiej Nocy,życzę dużo radości, zdrowia i wszelkiej pomyślności.

    OdpowiedzUsuń
  12. Tobie również życzę wszystkiego dobrego.

    OdpowiedzUsuń
  13. Wspaniałe lektury! Smacznego jajka! I mokrego Dyngusa!

    OdpowiedzUsuń
  14. Na pierwszy ogień poszedłby u mnie Myśliwski! :) Radosnych świąt!

    OdpowiedzUsuń
  15. ,,Ogród wieczornych mgieł,,
    ,,Miłość z kamienia,,
    ,,Ostatnie rozdanie,,
    bardzo chętnie bym przeczytała:)
    Wesołych Świąt i wiele radości:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Odpowiednią lekturą na Wielkanoc będzie chyba "Last minute";)
    A tytuł "Ogród wiecznych mgieł" rzeczywiście jest piękny...
    Radosnych Świąt!

    OdpowiedzUsuń
  17. Uśmiechniętych Świąt! :)
    A z Twojego stosu najbardziej interesuje mnie "Miłość z kamienia" i "Ostatnie rozdanie" :)

    OdpowiedzUsuń
  18. "Zakon ciemności" już od dawna chcę poznać, ale jakoś ciągle nawija się coś innego do czytania :D Pamiętam jak na lekcji historii, mówiliśmy o Katarzynie Wielkiej, obiecałam sobie wtedy, że na pewno przeczytam coś stricto o niej, do tej pory nie wzięłam nawet takiej książki do ręki, a było to już tak daaawno :D Koniecznie muszę sobie ją zapisać na liście, żeby już nie zapomnieć :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie nie pomaga nawet zapisywanie. Wszystkie książkowe zakupy robię pod wpływem chwili i koniec końców nigdy nie kupuję tych książek, na które poluję już od dawna. A lista robi się coraz dłuższa...:)

      Usuń
  19. Piękna jest radość w Święta, ciepłe są myśli o bliskich. Niech pokój, miłość i szczęście otoczy dzisiaj nas wszystkich.

    Wesołych Świąt!!!

    Piękny stosik!! Miłej lektury życzę:)

    OdpowiedzUsuń
  20. "Ogród wieczornych mgieł" mnie kusi. Poczekam na Twoją recenzję i wtedy podejmę decyzję, czy wciągam ją na listę. "Krucjatę" właśnie czytam i choć jest dość ciekawie, trochę trudno mi się wbić w tę powieść. "Odmieniec" mi się podobał, więc może i "Krucjatę" zakończę z uśmiechem.
    Wesołych świąt, raczej już nie smacznego śniadania, ale kolacji! Rodzinnych spotkań, uśmiechów i udanej lektury (uważaj, by Ci jutro nie zmokła!). :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Radosnych Świąt :) I miłego czytania :)

    OdpowiedzUsuń
  22. "Katarzynę Wielką" i "Miłość z kamienia" czytałam i recenzowałam u siebie. Obie książki warte są poznania. Polecam :) I wesołych Świąt życzę! :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Jestem ciekawa Myśliwskiego, ale "Ogród wiecznych mgieł" również brzmi interesująco.

    OdpowiedzUsuń
  24. Spośród tych książek czytałam tylko "Katarzynę Wielką" i podobała mi się - chociaż jest mocno fabularyzowana, no i pokazana z niecodziennej strony, czyta się ją niezwykle przyjemnie. :)

    OdpowiedzUsuń

Hej, jeśli przeczytałeś tę recenzję i chociaż odrobinę Ci się spodobała, daj mi o tym znać. Gdy tylko widzę chociaż jeden nowy komentarz naprawdę wierzę, że warto pisać dalej, a uśmiech sam pojawia się na mojej twarzy. Znasz to uczucie, prawda?